Paralaksa tła

Dlaczego warto ćwiczyć ? Pięć nieoczywistych powodów

W oczekiwaniu na specjalne okazje – czy warto odkładać życie na potem ?
24 czerwca 2016
Wdzięczność na co dzień
30 czerwca 2016
 

Warto ćwiczyć. Aktywność fizyczna to świetna rzecz.Poprawia Twoją sylwetkę i działa zbawiennie na zdrowie. Regularny trening trzyma Cię w świetnej formie, wydłuża życie i generalnie wpływa bardzo pozytywnie na codzienne samopoczucie. No i oczywiście modnie jest być fit i uprawiać jakiś sport. Każdy to wie, Ty zapewne też. Dzisiaj przychodzę do Ciebie z listą pięciu mniej oczywistych powodów, które (mam nadzieję) zachęcą Cię do aktywności fizycznej.

 
 

REGULARNA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA UCZY SAMODYSCYPLINY

Spotkałam się kiedyś ze stwierdzeniem, że trening na siłowni jest bardzo niewdzięcznym sportem. Harujesz jak wół przez wiele miesięcy aby uzyskać świetną sylwetkę, a wystarczy tydzień lub dwa totalnego luzu i tracisz wszystko, na co tak długo pracowałeś. Skąd ja to znam? Wystarczyło 10 dni urlopowego lenistwa, śmieciowego jedzenia i kolorowych drinków, żeby wrócić do punktu wyjścia. Kiedyś ja również myślałam, że sport faktycznie jest niewdzięczny, lecz z biegiem czasu moja opinia diametralnie się zmieniła.

Niewdzięczny? Jak to? Przecież Twoje ciało cudownie odwdzięcza się za Twój wysiłek. Kształtuje się, nabiera pięknej formy, a zdrowie i wydolność organizmu bardzo się poprawiają.

Wieloletni trening, poza oczywistymi korzyściami takimi jak zdrowie czy ładna sylwetka, nauczył mnie dyscypliny i samozaparcia. Wiem, że jeśli nie będę regularna w swoich postanowieniach, nie osiągnę sukcesu. A co najważniejsze, przeniosło się to na inne dziedziny życia. Nie poddaję się, zawsze kończę to, co zaczęłam i wiem, że na sukces trzeba pracować. Jak na treningu tak w życiu - nie ma drogi na skróty.

SPORT PODNOSI SAMOOCENĘ

Jeśli jesteś uparty, pracowity i systematycznie realizujesz swoje cele treningowe, zaczynasz myśleć o sobie jak o zwycięzcy. I znowu, Twoje myślenie nie dotyczy jedynie osiągnięć z sali treningowej, a wszystkich dziedzin życia. Jeśli udaje Ci się odnosić sukcesy na treningu, możesz z łatwością osiągać sukcesy w innych dziedzinach. Ponadto, stajesz się motywacją dla innych ludzi. Uwierz mi, nic nie jest bardziej budujące, niż słowa uznania z ust zupełnie obcej osoby. Pamiętam, gdy pewnego dnia w szatni po skończonym treningu podeszła do mnie zupełnie obca dziewczyna. Przedstawiła się i zapytała ile mam lat i jak długo ćwiczę. Odpowiedziałam, a ona odparła „Ja musiałabym ćwiczyć chyba z 5 lat, żeby tak wyglądać. Szacun i gratuluję uporu”. Zrobiło mi się tak niesamowicie miło, że nie wiedziałam, co odpowiedzieć. Made my day :-)

POZYTYWNIE WPŁYWA NA KONTAKTY Z NAJBLIŻSZYMI

Regularna aktywność fizyczna nie jest przejawem Twojego samolubstwa. Wręcz przeciwnie – służy Twojemu otoczeniu. Osoba z pasją jest pociągająca. Żywiołowa, zadowolona i aktywna – do takiej osoby ludzie lgną. Jeśli masz mnóstwo kompleksów i źle czujesz się sama ze sobą – inni też nie będą czuć się z Tobą dobrze. A przecież najbliżsi zasługują na jak najlepszą wersję Ciebie. Na co czekasz? Podaruj im to!
 
 

POWINIENEŚ ĆWICZYĆ, BO MOŻESZ.

Urodziłeś się zdrowy. Masz zdrowe ciało, to Twój dom, który ma Ci służyć przez całe życie. Jesteś ogromnym szczęściarzem, jeśli masz sprawne nogi, silny kręgosłup, silne ramiona i silne serce. Wszystko to pracuje w Twoim ciele w każdej sekundzie życia, nawet wtedy, gdy o tym nie myślisz. Dbaj o swój dom, utrzymuj go w dobrej kondycji. Uczyń z treningu metodę podziękowania za to, czym zostałeś obdarzony.

SPORT CZYNI CIĘ SZCZĘŚLIWSZYM

Serio, chyba nie odbyłam jeszcze takiego treningu, którego bym żałowała. Z reguły żałuję jedynie tych niewykonanych (chyba nie ma ich zbyt wiele). Coraz to nowe badania potwierdzają ścisły związek pomiędzy aktywnością fizyczną i wzrostem hormonów odpowiedzialnych za dobre samopoczucie. Gdy czujesz się źle , rusz tyłek. Duży stres w pracy ? Zrób trening! Kilkadziesiąt minut skupienia pozwoli Ci rozładować napięcie (lepiej zostawić nerwy na sali treningowej, niż wyładować się na kimś z otoczenia, prawda?) i w spokoju przemyśleć problem. Ponadto, gdy tylko zaczniesz się ruszać, Twój mózg zacznie wydzielać serotoninę i dopaminę, co sprawi, że od razu poczujesz się lepiej. Aktywni ludzie rzadziej cierpią na depresję, po prostu czują się szczęśliwsi.

Na co czekasz? Idź pobiegać. Wyjdź na basen, wycisz się na zajęciach jogi. Ćwicz i bądź szczęśliwy :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *