Paralaksa tła

Gołąbki w wersji fit

Jagielnik snickers – moja wersja
17 grudnia 2017
Bajecznie słodkie i wilgotne – fit ciasto marchewkowe
27 marca 2018

Kto z nas nie lubi kuchni polskiej? Dania takie jak pierogi czy gołąbki, które rozsławiają nasz kraj poza jego granicami, niewątpliwie należą do moich ulubionych. Niestety, nie należą one do dań dietetycznych. Na szczęście, oryginalne receptury zawsze można podrasować. W taki właśnie sposób powstały widoczne na zdjęciach gołąbki, a jakiś czas temu ulepiłam moje pierwsze w życiu pierogi z mąki orkiszowej.

Do przygotowania tradycyjnych gołąbków zalecane jest użycie wieprzowiny, która jak wiadomo jest tłusta i kaloryczna. W tym przepisie użyłam zmielonej piersi indyka, ponadto farsz wzbogaciłam dodatkiem warzyw. Efekt jest rewelacyjny!

Nie jest to danie najszybsze w przygotowaniu, jednakże poświęcając jednego popołudnia dwie godziny, mamy obiad z głowy na kilka kolejnych dni. To co, próbujemy? :)


WYKONANIE

Ryż ugotuj w osolonej wodzie. Cebulę posiekaj w drobną kostkę, marchewkę i pieczarki zetrzyj na tarce, całość uduś pod przykryciem. Następnie dodaj surowe mięso i odsączony ryż, wszystko wymieszaj, dopraw solą, pieprzem i uduś.

Główkę kapusty włóż do dużego garnka, zalej wodą i gotuj do momentu, aż liście będą swobodnie odchodzić. Przygotowany wcześniej farsz zawijaj ciasno w pojedyncze liście.

Pozostałymi liśćmi wyłóż garnek, w którym następnie ułożysz gołąbki. Całość gotuj około 40 minut.


Smacznego !
Jeśli spodobał Ci się mój wpis, podziel się opinią w komentarzu lub kliknij kciuka w górę na Facebooku. Przypominam również, że codziennie możesz podglądać mnie na instagramie :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *