Paralaksa tła

Jak łatwiej wdrożyć zdrowe nawyki? Siedem wskazówek dla początkujących

Bulimia sportowa – czym jest i jak sobie z nią radzić?
8 maja 2016
Inspiracja na śniadanie – Kasza jaglana z pieczoną gruszką
10 maja 2016
 

Lato zbliża się wielkimi krokami, na skórze można poczuć już promyki słońca. Stopniowo zrzucamy z siebie grubsze ubrania, rezygnujemy ze spodni na rzecz lekkich sukienek i szortów.

Właśnie teraz postanowiłeś, że czas wziąć się za siebie, aby w lecie nie musieć wstydzić się swojego ciała? Jeszcze nie jest za późno ! Do lata został ponad miesiąc, w takim czasie spokojnie uda się zrzucić kilka kilogramów. Poniżej przedstawiam Ci siedem wskazówek, do których warto się zastosować na samym początku przygody z odchudzaniem. Do dzieła !

 

Metoda małych kroczków

Jest niezwykle skuteczna dla osób, których dotychczasowy styl życia niewiele miał wspólnego ze zdrowym. Jeżeli do tej pory Twoja dieta była raczej uboga w witaminy, natomiast bogata w niezdrowe jedzenie, nie rezygnuj ze wszystkiego na raz. Tydzień po tygodniu wykluczaj kolejne niezdrowe produkty ze swojej diety, lub stopniowo ograniczaj ich ilość. Zbyt duże wymagania względem siebie mogą sprawić, że nie będziesz w stanie im sprostać, a ewentualna klęska zniechęci Cię i napełni frustracją. Przykładowo, na początku tygodnia zrezygnuj ze słodzonych napojów. Od następnego tygodnia wyklucz ze swojej diety słodycze. Następnie Fast foody, słone przekąski itd… Pamiętaj, że dieta to długotrwały proces. Postrzeganie jej w kategoriach chwilowej przygody jest błędem – dieta to zmiana nawyków żywieniowych na stałe !

 

Zrób zdjęcia!

Zachęcam Cię do zrobienia zdjęć swojej sylwetki na samym początku diety. Nie ma większej motywacji niż naoczny przykład, że Twój wysiłek się opłaca. To bardzo budujące gdy widzisz, jak cudownie zmienia się Twoje ciało, a Twoje starania faktycznie przynoszą efekty. Dobrym pomysłem jest również zmierzenie obwodów poszczególnych partii ciała, gdyż sama waga nie zawsze jest miarodajna.

Paralaksa tła

Dobrym pomysłem jest również zmierzenie obwodów poszczególnych partii ciała, gdyż sama waga nie zawsze jest miarodajna.

 

Szukaj zdrowych zamienników niezdrowych produktów

Największym odkryciem i obowiązkowym produktem w mojej kuchni jest ksylitol. Dzięki temu nie muszę rezygnować ze słodzonej kawy, a w zimie mogę rozkoszować się kubkiem herbaty z cytryną – nie cierpię gorzkiej! Zdrowe desery dosładzane ksylitolem to świetna opcja dla wielbicieli słodyczy, którzy bez słodkiego smaku nie wyobrażają sobie życia. Drugim topowym dla mnie produktem jest masło orzechowe! Oczywiście to stuprocentowe, bez żadnych zbędnych dodatków typu olej palmowy. Kupuję zawsze to.

 
 

Masło orzechowe jem w sporych ilościach, a najbardziej lubię smarować nim wafle ryżowe. Smakują świetnie z plastrami banana na wierzchu. Jest to super pomysł na zdrową przekąskę, jego smak całkowicie zastępuje mi słodycze. Pamiętaj, że praktycznie każdy przepis da się „uzdrowić”. W internecie jest mnóstwo pomysłów na zdrową pizzę, zdrowe burgery czy zdrowe desery. Wystarczy trochę czasu i chęci, aby niewielkim kosztem zrobić sobie prawdziwą ucztę bez wyrzutów sumienia.

Znajdź aktywność fizyczną dla siebie

Nie każdemu pasuje to samo. Próbuj różnych rzeczy. Wiele siłowni po zakupieniu karnetu oferuje darmowy trening wprowadzający pod okiem instruktora. Jeśli po takim treningu stwierdzisz, że maszyny i ciężary nie są dla Ciebie, spróbuj zajęć fitness. Ich oferta na rynku jest obecnie przeogromna, a kluby fitness prześcigają się w coraz to nowych pomysłach. Jestem przekonana, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Ja sama bardzo często chodzę na fitness, a moje ulubione zajęcia to „pump” (ćwiczenia ze sztangami, na których pracuję nad każdą partią ciała), TBC (Total body condition , jest to mix aerobiku z ćwiczeniami z obciążeniem) i step ( zajęcia, gdzie instruktor wymyśla układ choreograficzny, który wykonuje się na stepie). Oprócz siłowni jest jeszcze squash, joga czy basen. A jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy, lub z jakichkolwiek powodów nie chcesz iść na siłownię, możesz ćwiczyć w domu z youtube, lub biegać na świeżym powietrzu. Aktywność fizyczna ma być przyjemnością, powinieneś ćwiczyć z w frajdą i entuzjazmem, bo gdy trening będzie dla Ciebie karą i przymusem, prędzej czy później zrezygnujesz.

Paralaksa tła
 

Skup się na posiłku.

Udowodniono, że w trakcie posiłku nie powinno się wykonywać żadnych innych czynności typu oglądanie telewizji, czy przeglądanie Internetu. Do mózgu wolniej dociera wówczas sygnał, że jesteś najedzony i istnieje spore prawdopodobieństwo, że zjesz wiele więcej, niż planowałeś. Poświęć całą swoją uwagę tej jednej czynności. Usiądź wygodnie i celebruj posiłek, bez pośpiechu rozkoszując się jego smakiem.

Jedz oczami

Nie wiem, jak Ty, ale ja jem oczami. Przykładam dużą wagę do wyglądu moich posiłków i uważam, że nawet banalne danie może smakować wyśmienicie, gdy jest estetycznie podane. Zadbaj o ładny talerz, jedzenie nałóż starannie i eksperymentuj z drobnymi dodatkami – nawet listek mięty albo odrobina gorzkiej, startej czekolady robią dużą różnicę w ostatecznym wyglądzie. Ładnie podany obiad czy śniadanie cieszy nie tylko podniebienie, ale i oko  A czy Wy macie jakieś swoje wskazówki, które ułatwiają wytrwanie w diecie ?
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *